'Sumaklı Dolma-Resimli' DolmalarPing this!

17 Kasım 2011 Perşembe

'Sumaklı Dolma-Resimli' DolmalarPing this!

yemek tarifi7 "Sumaklı Dolma-Resimli" başlıklı yemek tarifi yayın tarihi Pazar, 13 Kas 2011
Açıklama : benim eşimin annesi tarafı diyarbakırlı,orda nefis lezzetli dolma yaparlar,ben eskiden hep limon suyunu koyardım,bir gün eşimin teyzesi bana tane sumak getirdi ve nasıl kulanıcağını gösterdi,o günden bu güne,dolmamı sadece tane sumakla yapıyorum,hem tadı hem aroması mühteşem,bugün oğlum anne ben dolma istiyorum dedi,ve ben hem yaptım hem sizinle paylaşmak istedim..
Süre 45dk

 

Zorluk Derecesi: Kolay

 

Kullanılan Malzemeler:
  1. patlıcan
  2. yeşil kabak
  3. dolmalık biber
  4. büyük baş kuru soğan
  5. domates
  6. maydanoz
  7. kuru nane
  8. tane sumak
  9. kırık pirinç
  10. biber salçası
  11. domates salçası
  12. sıvı yağı
  13. dana-kuzu karışık kıyma
  14. tuz, kara biber
Hazırlık
  1. baştan ben patlıcanı,yeşil kabak ve dolmalık biberler hazırlıyorum,
  2. başka tarafında da bir bardağı içine iki-üç yemek kaşık tane sumak koyorum ve kaynar su üzerine ekliyorum,onun soğumasını gerekyor,sumağın suyu da nar kırmızı rengini alıcak ve lezzetli ekşi bir tad sahibi
Tarifin Hazırlanışı
  1. yıkanmış pirince,kıyma +soyunmuş ve rendelmiş domates+rendelmiş kuru soğan+ince kıyılmış maydanoz+kuru nane+2kaşık sıvı yağı+2 yemek kaşık domates salçası+1yemek kaşık biber salçası+tuz+kara biber,hepsini iyice karıştırıyorum ve en son sumağının suyu süzgeçten geçirip ekliyorum(ben o suyunun yarısını ekliyorum,diğer yarısını tencereye dökyorum,çok daha lezzetli sonuç oluyor),sonra hazırlanmış patlıcanlara,kabaklara,ve biberlere doldurup tencereme diziyorum,üzerine su ve kalan yarısını sumağının suyu ekliyorum,bir tutam tuz,kısık ateşe koyorum,kaynadıktan sonra 35 dk kısık ateşte kaynasın,pirinç pişene kadar,afiyet olsun.. (bazen tencerenin dibine ben pirzola,yada kaburga koyorum,üzerine de dolma diziyorum,inanın elde ettiğiniz lezzete bayılacaksınız)

Benzer yemek tarifleri:

  1. Etli Lahana Dolması (Pratik Ve Kolay Sarışla Adım Adım Resimli) (5.6) Açıklama : bu dolma sarımıyla çok pratiktir ve fazla vaktinizi almaz yaprak, karalahana ve pazı dolması gibi kenarlarını kıvırmanız gerekmez Zorluk Derecesi: Kolay Kullanılan Malzemeler: Hazırlık lahana kıyma 1 tane...
  2. Kuru Patlican Dolmasi [Resimli] (6.9) Açıklama : Antepli olmasamda tadini tutturdum Kaç Kişilik 6 Süre 30 dk Zorluk Derecesi: Kolay Kullanılan Malzemeler: 20- 25 tane kuru patlican 200 gr kiyma 2 cay bardagi pirinc 2...
Etiketler:Sumaklı Dolma-Resimli video ,Resimli Sumaklı Dolma-Resimli tarifi, oktay usta Sumaklı Dolma-Resimli tarifi,Sumaklı Dolma-Resimli,videolu Sumaklı Dolma-Resimli tarifi,Sumaklı Dolma-Resimli resim,Sumaklı Dolma-Resimli ara

Benzer Yazılar



0 yorum:

Yorum Gönder

kolay yemek tarifleri Copyright © 2011